Jump to content
Indianapolis Colts
TKnight24

With the 36th & 37th pick, Indianapolis Colts select Darius Leonard & Braden Smith

Recommended Posts

3 minutes ago, JColts72 said:

No..must fall in company line like big brother..no disagreements...yeah right.

Ballard and the scouts have watched hundreds of hours of film.   They have actually talked to these kids.   Fans watch YouTube.   I'm going to take the opinion of those in the know

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, SanDiegoColt8 said:

Good job Chris Grigson. In all seriousness, I HATE both picks. :(

Good thing you're not the GM I suppose then 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Mick12Maher said:

Yeah. They aren’t sexy picks but Ballard is building the o-line for luck. This could be the first year we have a good line. Leonard pick was a reach but he’s a good player with a high ceiling. Trust Ballard. 

Ryan tried to build a line too, getting more d will help. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, SanDiegoColt8 said:

Good job Chris Grigson. In all seriousness, I HATE both picks. :(

Yeah,   no one cares.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, CR91 said:

 

leanord was projected to go in the second

 

No he wasn't...at least not as a quasi-1st rounder. He's an FCS player and his Combine was meh.

 

Need pick...the theme this far.

  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Steamboat_Shaun said:

I’m not super familiar with either guy, but no matter how ya slice it, we just drafted 3 starters in a row, & have another pick in this round.

 

Draft anyone and they're a starter on this team.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I just love how all off season we've heard how we need to protect Andrew Luck. That if we only had an OL then Luck wouldn't have missed last year. Then Ballard goes and tries to fix the OL and the GM wannabes cry because it isn't the sexy pic. Come on people! If we protect Andrew this team will be a playoff contender.

  • Like 5
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, lance_m8 said:

guice might drop to 49 might be a steal

 

The whole inappropriate question thing is dropping Guice

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, shastamasta said:

 

No he wasn't...at least not as a quasi-1st rounder. He's an FCS player and his Combine was meh.

 

Need pick...the theme this far.

 

 

What mocks have you looked at? For weeks mocks have had the Colts taking Leonard in the 2nd round. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, shastamasta said:

 

No he wasn't...at least not as a quasi-1st rounder. He's an FCS player and his Combine was meh.

 

Need pick...the theme this far.

 

You did not see the combine obviously. go back and watch tape

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Mel Kiper's Hair said:

I just love how all off season we've heard how we need to protect Andrew Luck. That if we only had an OL then Luck wouldn't have missed last year. Then Ballard goes and tries to fix the OL and the GM wannabes cry because it isn't the sexy pic. Come on people! If we protect Andrew this team will be a playoff contender.

 

Mel Kiper's Hair is definitely right, such great hair!

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Steamboat_Shaun said:

I’m not super familiar with either guy, but no matter how ya slice it, we just drafted 3 starters in a row, & have another pick in this round.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, #12. said:

 

Draft anyone and they're a starter on this team.

 

 

This is beyond dumb, even for an exaggeration.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We are also creating great depth!  We need this to handle Jville and Tennessee.  I like it a lot!  Imagine Andrew with time to throw and the threat of a running game!  Go Ballard Go!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, SanDiegoColt8 said:

Good job Chris Grigson. In all seriousness, I HATE both picks. :(

 

I despise posters like yourself, so that's that.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, VaAllDay757 said:

And the titans picked up landry smh

Good. He can go be someone's else's Jarvis Jones/Barkevious Mingo-esque bust 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, VaAllDay757 said:

And the titans picked up landry smh

Nelson going to flatten landry lol

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

TBH don’t know much about Smith. I’d be happier about it if he can play T.

 

Luck better be vertical next season haha. I’m fine with the Leonard pick.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I love picking Darius Leonard. He is a perfect linebacker for the defense and he is one of the few linebackers projected as a possible second round pick.

 

Smith seems more of a guard than a tackle at least based on most of what i've read. I'll be interested to see where Ballard/Reich view him playing. After taking Nelson in round 1 I would have preferred another defensive player but that's JMO. I hope Smith brings a similar nasty attitude that Nelson is projected to bring.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Mel Kiper's Hair said:

Smith is a 1st team All American and All SEC. So he must be a scrub! We are bringing in 2 All Americans on the OL Protecting Andrew Luck is going to happen finally! Good pick!

Yes, I love these picks I love it that we're finally maybe going to have a dominant O-line. I know everybody wants us to fix all our problems in one draft that it isn't going to happen it wasn't supposed to happen. That's why they have a three-year plan. But they had to protect Luck in the meantime. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, SanDiegoColt8 said:

Good job Chris Grigson. In all seriousness, I HATE both picks. :(

Cannot say that here. The Company Line Colts fans will flip out over such disagreement. I'm with u bro.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

I love how everyone wants to play armchair GM. There’s a reason they have guys who get paid to scout and know much more then anyone on this forum ... relax CB knows more then u! 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, JColts72 said:

Ryan tried to build a line too, getting more d will help. 

Yeah with overpaid free agents that busted and mid to late round draft picks. This isn't even comparable. Two All American guards, one being the best prospect possibly ever. This is game changing for this offense and Andrew Luck. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...