Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Dustin

Season opener likely to be Ravens @ Broncos

Recommended Posts

"The Denver Post, citing sources, reported there is a strong possibility the Ravens will open the upcoming season against Peyton Manning and the Broncos in Denver."

 

A good match up to start the season off with. I don't really see a real setback for the SB Champions. Other than fans remaining silent when the offense has the ball & generating serious noise when their opponent is on the field, I think home field advantage is overrated except if your squad wins the top seed in the Playoffs along with a bye week.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

"The Denver Post, citing sources, reported there is a strong possibility the Ravens will open the upcoming season against Peyton Manning and the Broncos in Denver."

 

A good match up to start the season off with. I don't really see a real setback for the SB Champions. Other than fans remaining silent when the offense has the ball & generating serious noise when their opponent is on the field, I think home field advantage is overrated except if your squad wins the top seed in the Playoffs along with a bye week.

 

And your safety isn't Rahim Moore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I like the game, but not the location. Of course, the NFL wouldn't move this Thursday night game to Wednesday, to reward the Super Bowl Champions. Baltimore is screwed once again!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ravens @ Broncos again, eh? I wonder if the Ravens are hoping for a repeat haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

I like the game, but not the location. Of course, the NFL wouldn't move this Thursday night game to Wednesday, to reward the Super Bowl Champions. Baltimore is screwed once again!!

 

The SB CHAMPIONS got screwed...??  :scratch:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I blame the Orioles

 

 

Not the Orioles fault as hopefully they will be in the pennant race when this game is played. It is a bummer when you win the Super Bowl, and don't get a home opener. However, Baltimore fans are used to getting a cold fish in the face from the NFL. They got it during the Colts years, and it continues during the Raven's years. No respect !

Share this post


Link to post
Share on other sites

 I think home field advantage is overrated except if your squad wins the top seed in the Playoffs along with a bye week.  

 

Tell that to the Texans ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tell that to the Texans ;)

You still have to win post season games no matter where your team is seeded in the Playoffs. Just ask Bill Cowher & the 2005 Steelers or the 2012 Ravens for that matter.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

the game should be in baltimore :facepalm:

Tradition wise & NFL history wise you are 100% correct SD. The Ravens as SB Champions do deserve the right to play this game at home. But, then again, life isn't fair. I am not worth billions of dollars financially & I don't have a beautiful red headed woman to call my wife either. So, I don't feel that bad for John Harbaugh & the Ravens. We all must simply deal with the hand we have dealt in life & move on. The Ravens will adjust & adapt just fine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

If this is true...its very good for Denver....

 

I think you always want to play the team that eliminated you and Baltimore will be much better later in the upcoming season...

 

 

With Wes Welker and a bulked up O-line.....against a totally rebuilt Baltimore defense...in 70-degree weather?

 

This will go well for the Broncos....

Share this post


Link to post
Share on other sites

I like the game, but not the location. Of course, the NFL wouldn't move this Thursday night game to Wednesday, to reward the Super Bowl Champions. Baltimore is screwed once again!!

 

Yeah, they did that for Obama's speech last year, so what gives this year?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah, they did that for Obama's speech last year, so what gives this year?

 

They don't want to open on the Jewish holiday Rosh Hashanah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

They don't want to open on the Jewish holiday Rosh Hashanah.

 

Then they shouldn't play on Christmas or the opening day of Ramzan or Diwali either. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

They don't want to open on the Jewish holiday Rosh Hashanah.

 

 

Then they shouldn't play on Christmas or the opening day of Ramzan or Diwali either. :)

Naturally, I respect all religious doctrines & observances, but sometimes it seems as though it is difficult to follow player beliefs & NFL broadcasting/game day obligations at the same time. Not always an easy undertaking is it? Finding a middle ground is often easier said than done FX & Chad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

All I wanna do is forbid Dallas from playing in the Thanksgiving Game...I guess I've just had my fill of the Cowboys playing in November from the John Madden/Pat Summerall TV booth days. haha  lmao  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Why can't the Colts play vs the Redskins for the Thanksgiving game? 2 young QB guns & 2 SB worthy franchises within the next few years? That would be a great November game IMO...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, that reminds me the NFL schedule show is coming out soon. Sweet! I love it when the schedule show comes out. I hope we face Seattle this year too. Colts vs SeaHawks...A great SB matchup...

 

Yeah, I know it will probably be the Broncos vs the 49ers...Another cool SB matchup.  :rock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Yeah, I know it will probably be the Broncos vs the 49ers...Another cool SB matchup.  :rock:

 

 

And your safety isn't Rahim Moore.

If that does happen, I agree 100% FX. I hope that Mr. Moore has learned to never let a WR get behind him. Keep everybody in front of you man. Please... haha Don't let me down twice man...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, that reminds me the NFL schedule show is coming out soon. Sweet! I love it when the schedule show comes out. I hope we face Seattle this year too. Colts vs SeaHawks...A great SB matchup...

Yeah, I know it will probably be the Broncos vs the 49ers...Another cool SB matchup. :rock:

You will. The South is playing the NFC West this year, we get to play Seattle and San Fran...sounds like fun right haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

You will. The South is playing the NFC West this year, we get to play Seattle and San Fran...sounds like fun right haha

Oh yeah, I'm giddy like a kid on Christmas morning now. Lets bring out the BIG guns & see what we are made of. Although, if Seattle gets to benefit from an illegal interception call that the zebras mess up against my Colts, I'm gonna be furious... :rant:  :flaming:

 

Thanks QuizBoy for cluing me in.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh yeah, I'm giddy like a kid on Christmas morning now. Lets bring out the BIG guns & see what we are made of. Although, if Seattle gets to benefit from an illegal interception call that the zebras mess up against my Colts, I'm gonna be furious... :rant::flaming:

Thanks QuizBoy for cluing me in. ;)

Yep, no problem man. It's time to put our big boy pants on, those NW teams are no joke lol. And no more replacements, but we'll still have to assault Harvin and Tate all game haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Why can't the Colts play vs the Redskins for the Thanksgiving game? 2 young QB guns & 2 SB worthy franchises within the next few years? That would be a great November game IMO...

 

Maybe next year. AFCS vs NFCE in 2014.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, no problem man. It's time to put our big boy pants on, those NW teams are no joke lol. And no more replacements, but we'll still have to assault Harvin and Tate all game haha

JJ Watt is going have a field day applying constant pressure on Russell Wilson all game long QuizBoy. I can't wait to see that & Ed Reed will have 2 picks. I'm calling it now.

 

Funny, if Pete Carroll had gotten Peyton Manning under center in the Pacific Northwest, he would have never drafted UW-Madison graduate Russell Wilson. That's why the drama of the NFL is so AWESOME! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

JJ Watt is going have a field day applying constant pressure on Russell Wilson all game long QuizBoy. I can't wait to see that & Ed Reed will have 2 picks. I'm calling it now.

Funny, if Pete Carroll had gotten Peyton Manning under center in the Pacific Northwest, he would have never drafted UW-Madison graduate Russell Wilson. That's why the drama of the NFL is so AWESOME!

haha yeah hopefully Watt will be quick enough to stop Wilson when he gets out of the pocket too. Reed's experience facing 12 and Kaep is also a plus when it comes to game planning versus the young fast guys. And I can't even imagine PM in that Seahawks uniform...that would be stranger than the orange lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maybe next year. AFCS vs NFCE in 2014.

Shoot..1 more year of watching the Cowboys on Thanksgiving again... :puke: Why does Roger Goodell not give the NFL fans what they really wanna see ASAP? Sigh...

 

Thanks Fx...I guess next year is better than never right? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha yeah hopefully Watt will be quick enough to stop Wilson when he gets out of the pocket too. Reed's experience facing 12 and Kaep is also a plus when it comes to game planning versus the young fast guys. And I can't even imagine PM in that Seahawks uniform...that would be stranger than the orange lol

Jesus, I forgot you guys have LB Brian Cushing back too...Darn, I love that kid's motor...The guy's a freaking STUD...Ed Reed the smartest & most instinctive safety in football...Not a young pup anymore, but wicked smart.

 

Peyton is Seattle colors? I agree too weird QuizBoy, but the orange crush look is growing on me man.  :D

 

 

 

peyton-manning-broncos.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good Night FX & John Dee. You guys Rock Man! Peace out fellas...I really respect people who are smart, funny, & have superb concert & musical tastes.  :worthy:

 

Since I play this song before every Colts game to get the blood flowing & pump me up, here is "Your Betrayal" by Bullet For My Valentine in honor of our spectacular NFL season 12-4...Dream BIG right guys? ;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Thread of the Week

  • Topics

  • Posts

    • The fans anymore just kill me. Talking about the draft after 6 games. We don't know where we are going to pick, we don't know who is gonna be there, we don't know what trades are available.   I feel like we need have some kind of idea of what out options are to have a meaningful conversation about it. We have a young team that is gonna improve over time and we still aren't sure if this is gonna be another 8-8 type of season or a 5-11 type of season, and those 3 wins could be the difference between picking 6 and 15, which are totally different situations. If we had 6 i would be willing to trade down as long as we are still picking in the front half of the first round. But if we have 15, I would rather stay put. I think it's important the Colts target blue chip talent. 
    • Remember them early days when we'd never lose back to back games with Chuck? LOOOONG GONE are those days.   IMO he's a guy in the real world who does his job, but isn't really great at it.   
    •   Why is that "pretty awesome"??   With all our needs,   why would anyone want the team to spend a high number one on a WR?   I think that would be a disaster.......  
    •   Arden Key isn't even wrecking games in college.     Not sure why you're so convinced he'll be doing it in the NFL.   He's got to show a lot more.     He's not Miles Garrett.  
    •   So, was Pagano a tough minded coach when we were winning but suddenly he's a weak minded coach?   You think the changes the last 3 years have nothing to with personnel?   I don't understand this line of thinking at all.       But,  in the grand scheme of things,   I don't think it matters much whether we agree or agree to disagree.....   because I think we both believe that Pags will not be the coach next year.     I'm not saying it's a 100 percent lock,  I think it's too early to make that kind of prediction.....   but we'd have to see dramatic improvement over the next 10 games and I don't think most people here see that happening.   So,  there will likely be a new leader in 2018.....    the only question appears to be.....    who?  
  • Members